sobota, 3 maja 2014

Szybki deser z masą kajmakową i herbatnikami

Trochę zaniedbałam się na blogu, niestety. Powodów jest kilka, ale nie chcę Wam tu smęcić. Wystarczy, że za oknem sytuacja nie napawa optymizmem. Jakoś tak smutno i szaro, a powinno być słonecznie i radośnie, dlatego warto sobie osłodzić popołudnie. Jeśli macie ochotę na szybki deser proponuję wyciągnąć z szafki szklanki, zaraz coś Wam pokaże. Maksimum słodyczy przy minimalnym wysiłku :)


Składniki na 2 porcje:
- 2 opakowania herbatników
- 1/2 opakowania masy kajmakowej
- 1/2 opakowania śmietany kremówki 30%
- 1 łyżka cukru pudru
- 2 listki mięty
- garść orzechów włoskich

Wykonanie:
Wystarczy w misce rozgnieść herbatniki dodać do nich masę kajmakową i wymieszać. Następnie ubić kremówkę z dodatkiem cukru pudru i ułożyć wszystko w szklance. 
Na spód kładziemy masę z herbatnikami, potem ubitą śmietanę, gdzieś do środka, między bitą śmietaną  wrzucamy część posiewnych orzechów, na wierzch dajemy koleją warstwę herbatników zmieszanych z masą kajmakową. 
Całość posypujemy orzechami i układamy listki mięty. 
Jeśli lubicie smak słodko- słony i posiadacie w domu krakersy, koniecznie użyjcie ich zamiast herbatników Dzięki nim deser zyska dodatkowych walorów smakowych, na prawdę warto spróbować :)




PS. Oprócz siedzenia przy komputerze, transkrybowania i pisania, na szczęście mam też chwile, w których mogę odpocząć i spędzić czas z ciekawymi ludźmi. Po długim spacerze z Angeliką, podczas którego zostało wyperswadowane mi to i tamto. Kolejnego dnia miałam  niebywałą okazję wybrać się na wycieczkę w bardzo miłym towarzystwie. Wycieczkę, która zakończyła się wejściem na dwa Kopce. Już od jakiegoś czasu myślałam o zwiedzeniu krakowskich kopców, ponieważ są to miejsca, z których można spojrzeć na otaczającą nas przestrzeń z zupełnie innej perspektywy, I muszę przyznać, że się nie zawiodłam widoki były cudowne! Moim zdaniem Kraków jest piękniejszy, kiedy patrzy się na niego z Kopca Kościuszki niż z Wieży Mariackiej, na którą miałam okazję wejść kilkakrotnie. Miasto to samo, ale całkowicie inne:)

5 komentarzy:

  1. kajmak+herbatniki to świetne połączenie! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. deser, który z pewnością by mnie skusił :)

    OdpowiedzUsuń
  3. koniecznie musze sie wybrac na ten Kopic ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają bardzo zachęcająco, choć kajmak jest dla mnie odrobinę za słodki to po prostu prezentacja super.

    OdpowiedzUsuń