wtorek, 26 marca 2013

Jeszcze o niedzieli- faszerowane jajka z maggi, a także jajeczne rafaello

Obiecałam sobie, że nie będę narzekać na pogodę, bo niby po co sobie psuć humor. Całkiem nieźle mi to wychodzi i od kilku dni uśmiech nie schodzi z moich ust :) W każdej sytuacji można znaleźć odrobinę pozytywnej energii, a jeśli jest już tak strasznie to wchodzę do kuchni!

Dzisiaj po przebudzeniu myślami powróciłam jeszcze do naszego niedzielnego śniadania, ponieważ poznałam nowy pomysł na podanie jajek, który niesamowicie przypadł mi do smaku! Oprócz tradycyjnych faszerowanych szynką jajek moja współlokatorka zaproponowała słone rafaello. Uwierzcie mi, nie szczędziłyśmy pochwał kulinarnych dla Natalii!!!

Oby dwie formy podania jajek są łatwe i szybkie do wykonania.

Jajka faszerowane szynką z maggi

Składniki:
- 4 jajka
- 6 plastrów szynki
- przyprawa maggi
- pietruszka
- pieprz
- sól
- łyżka majonezu




Wykonanie:
Ugotowane jajka należy przekroić na pół i wyciągnąć żółtka. W miseczce rozgnieść widelcem żółtka wraz z pokrojoną w bardzo drobną kostkę szynką, maggi oraz posiekaną pietruszką. Aby farsz nie był suchy należy dodać majonez. Układamy połówki białek na talerzu i do wgłębień po żółtkach nakładamy łyżkę farszu. Dekorujemy listkiem pietruszki!



Słone rafaello

Składniki:
- 4 jajka
- szczypiorek
- pietruszka
- pieprz
- sól
- łyżka majonez

Wykonanie: 
Ugotowane jajka należy przekroić na pół i wyciągnąć żółtka. Białka zetrzeć na najdrobniejszej tarce natomiast żółtka rozgnieść widelcem w miseczce dodając posiekaną pietruszkę i szczypiorek oraz przyprawy do smaku. Łyżka majonezu scali farsz. Z uzyskanej masy formujemy kuleczki i otaczamy je w startym białku. Kładziemy na talerzu i gotowe!




PS. Proponuję Wam do śniadania obejrzeć skecz, który przez ostatnie dni jest moim ulubionym. W końcu kto nie słyszał o Piotrze Żyle :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz