czwartek, 12 września 2013

Knedle ze śliwkami

Nadszedł czas na sezon śliwkowy... Ciasta, kompoty, konfitury....- same pyszności. Dzisiaj skusiłam się na zrobienie knedli, które od zawsze goszczą w moim domu w okresie letnim.

Składniki:
- 1 kg ziemniaków
- 8 łyżek mąki ziemniaczanej
- 4 łyżki mąki pszennej
- 2 jajka
- 1/2 łyżeczki soli
- 4 łyżki masła
- 2 łyżki cukru

Wykonanie:
Ugotowane ziemniaki odstawiamy i dokładnie dusimy, tak aby nie było grudek. Odstawiamy je do ostygnięcia. Kiedy będą już chłodne dodajemy mąkę ziemniaczaną, pszenną, jajka i sól. Wyrabiamy ciasto do połączenia składników. Gdy ciasto jest gotowe, dzielimy je na 3 części i formujemy wałki, z których odrywamy kawałeczki. Oderwane części rozgniatamy, na środek układamy śliwkę (połówkę lub całą w zależności jak duże knedle chcemy) i zwijamy rogi. Kształtujemy kulki. Gotowe knedle wrzucamy do wrzątku i gotujemy ok. 15 min. Po wyciągnięciu polewamy rozpuszczonym masłem i posypujemy cukrem.





2 komentarze:

  1. Witam,czy 15 min gotowania to nie za długo? Wg mnie wystarczy 4-5 min.Pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja gotowałam tak do 15 min, żeby śliwki zmiękły i puściły sok:) W moim przypadku ciasto się nie rozgotowało. Pozdrawiam :)

      Usuń