czwartek, 17 października 2013

Kurczak z warzywami

Z racji iż mam dzisiaj dzień wolny zobowiązana do przygotowania obiadu dla mojej współlokatorki. Początkowo nie miałam pojęcia, co takiego ugotować, jednak po wyciągnięciu kilku warzyw z lodówki pojawił się pomysł na patelnię z warzywami.  Zamiast kupować mrożonki w sklepie w łatwy i szybki sposób sama przygotowałam warzywa. Przyznam szczerze, że największą frajdę sprawiło mi ich krojenie w ciekawe wzory. W sklepie kupiłam jedynie brokuła i kurczaka. Wystarczy niewiele, a pyszny i zdrowy obiad gotowy.

Składniki:
- 3 pieczarki
- 1 ziemniak
- 1 pietruszka
- 2 marchewki
- papryka (kolor według własnych preferencji)
- 1 czerwona cebula (jest łagodniejsza w smaku niż tradycyjna)
- połowa brokuła
- 2 pałki z kurczaka



Wykonanie:
Mięso z kurczaka przyprawiamy solą, pieprzem,  wkładamy do garnka i dusimy. Obieramy ziemniaka, marchewkę, pietruszkę, pieczarki i cebulę. Brokuła rozdrabniamy na mniejsze kawałki. Obrane warzywa kroimy w plastry, kostkę lub słupki. Następnie: pieczarki podduszamy z cebulą na patelni z odrobiną oliwy. Ziemniaki wrzucamy do wody i podgotowujemy ok. 10 min, marchewkę i pietruszkę również gotujemy ok. 7 min. Brokuł możemy przygotować na parze, wykorzystując specjalne sitko wkładane do garnka lub metalowy cedzak.  Kiedy wszystkie warzywa są gotowe wrzucamy je na patelnię z pieczarkami i mieszamy. Całość doprawiamy do smaku.




1 komentarz: