czwartek, 20 lutego 2014

Pełnoziarniste ciasteczka morelowo- żurawinowe

Nigdy nie zdarzyło mi się wykorzystywać przepisów zamieszczonych na opakowaniach różnych produktów. Jednak stojąc w kolejce w sklepie bardzo uważnie zaczęłam czytać etykietę pewnej mąki, na której zauważyłam przepis stworzony przez autorkę bloga Moje Wypieki. Bardzo cenię tego bloga i często przeglądam szukając różnorakich inspiracji, dlatego postanowiłam sprawdzić recepturę i przygotować ciasteczka.
 Jedyne, co mogę powiedzieć to to, że warto było się skusić na wykonanie ciastek, bo są one: bardzo szybkie w wykonaniu  (pojawiają się na stole w niecałe 30 min), zdrowe, mało słodkie i chrupiące. Podobno można je przechowywać 7 dni lecz nie dane mi było tego sprawdzić, ponieważ jak szybko się pojawiły tak szybko zniknęły.


Składniki:
- 120 g masła
- 160 g mąki pszennej pełnoziarnistej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 50 g cukru pudru (oryginalnie 100 g + 4 łyżki miodu)
- 4 łyżki posiekanych moreli
- 4 łyżki posiekanej żurawiny

Wykonanie: 
Masło, mąkę, proszek do pieczenia, cukier puder wyrabiany w dużej misce.  Do gotowego ciasta dodajemy morele oraz żurawinę i jeszcze raz całość ugniatamy, aby bakalie zmieszały się z ciastem.


Z ciasta odrywamy kawałki, formujemy kulki i je spłaszczamy. Ciasteczka układamy na blaszce posmarowanej margaryną i posypanej bułką tartą.
Pieczemy przez 18 min w piekarniku rozgrzanym do 190 st.







Dietetyczne ciasteczka

1 komentarz: