piątek, 24 maja 2013

Wegetariańskie naleśniki

Gorący czas się zaczyna, każdy coś chce, a ja mam tylko dwie ręce, dwie nogi i JEDNĄ GŁOWĘ (która za niedługo eksploduje). Moja pamięć zaczyna szwankować, wokoło mnie pełno karteczek, które mają mi przypominać. Tyle tylko (i nie wiem czy śmiać się czy płakać) zapominam na nie spojrzeć ;P

Dobrze, że nie zapominam o jedzeniu. Przygotowanie obiadu to relaks dla duszy. Chwila na odreagowanie tego tygodnia i oczyszczenie umysłu. A na obiad naleśniki z warzywami.

Składniki:
- pomidor
- papryka
- 15 dag pieczarek
- cebula
- 1/2 puszki kukurydzy
- brokuł
- 2 szkl. mąki
- 1 szkl. mleka
- 1 szkl. wody
- szczypta soli
- 3 łyżki oleju
- 2 jajka

Wykonanie:
Na patelni szklimy cebulę, wrzucamy pieczarki i dusimy przez ok. 5 min. Kolejno dodajemy brokuł, paprykę, pomidora, kukurydzę i zostawiamy pod przykryciem na kilka minut.
Przygotowujemy ciasto na naleśniki mieszając mąkę z mlekiem, wodą jajkami i olejem, a także solą. Możemy także dodać odrobinę ziół prowansalskich lub bazylii.  Wszystko dokładnie mieszamy mikserem. Gotowe ciasto nalewamy na rozgrzaną patelnię i czekamy aż się upiecze.





Mieszając warzywa na patelni zastanawiałam się nad pytaniami od Angeliki. Oto moje odpowiedzi:


1.     Ulubione letnie śniadanie?
Jajecznica z pomidorem i szczypiorkiem + sok pomarańczowy.

2. Rower, czy spacer? 
Spacer w pogodę i niepogodę.

3. Wakacje w górach, czy nad morzem? 
Miesiąc nad morzem i miesiąc w górach.

4. Za 5 lat… 
... będę szczęśliwą osobą, która nie boi się podejmować wyzwań.

5. Nienawidzę gdy... 
ludzie cały czas narzekają. Oczywiście każdy ma słabsze dni, ale nie można cały czas widzieć świata w czarnych barwach.

6.  Film godny polecenia
 
Jest ich wiele, np. „Czekolada”, „Forrest Gump”, „Efekt Motyla”

7. Ulubiony program kulinarny 
Nigella gryzie

8. Serial, który aktualnie oglądam to...

 Friends

9.  Danie z gruszką w roli głównej? 
Ciasto drożdżowe z gruszami i posypką

 10. W czasie wolnym najchętniej? 
Wychodzę z domu i spaceruję, jeżdżę na rowerze/rolkach.

11. Potrawa dzieciństwa?
 
Jest ich tak wiele. I może trudno powiedzieć, że są to potrawy, ale na pewno smaki dzieciństwa, np. rabarbar maczany w cukrze, chleb prosto z pieca posmarowany masłem wraz ze szklanką mleka, knedle ze śliwkami, ryż z jabłkami i cynamonem- wszystko to przypomina mi chwile beztroski i szczęścia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz